کمیته علمی- پژوهشی دانشکده علوم پزشکی وارستگان

رشته ژنتیک انسانی

ساناز آرزم جو | يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۲۲ ب.ظ

علم ژنتیک اسمی جذاب و رشته ای کاربردی و از همه مهمتر رشته ای نوپا که در بسیاری از بخش های مهم زندگی تاثیر گذار است .

هدف از ایجاد آن تربیت افراد لایق ، متعهد و کاردان می باشد که بتوانند برمبانی علم ژنتیک انسانی و متون علمی موجود احاطه یافته در اثر آشنایی با روشهای پیشرفته تحقیق در علوم و بدست آوردن کارآیی و لیاقت و مهارت علمی و عملی لازم را به گونه ای کسب کنند که بخوبی بتوانند به تعلیم در این رشته پرداخته و از مقالات علمی و تحقیقات علوم ژنتیک انسانی و علوم وابسته در جهت پیشبرد مرزهای دانش و کمک به ایجاد روح علمی در جامعه استفاده نمایند.

باتوجه به گسترش روز افزون دامنه علم ژنتیک وپژوهشهای فزاینده ای که در بیست ساله اخیر انجام شده است و همچنین گشایش دانشگاهها و دانشکده های متعدد علوم پزشکی در کشور ، نیاز روز افزون به مدرسین ژنتیک در مملکت احساس می شود.

با توجه به اینکه دارندگان درجه تخصص و دکتری در ژنتیک پزشکی درکشور 4-3 نفر بیشتر نمی باشند بنابر این اولا فارغ التحصیلان این دوره می توانند درموسسات اموزش عالی شهرستانها به امر تدریس بپردازند و ثانیا با دایر نمودن دوره دکترای ژنتیک پزشکی در آینده ، فارغ التحصیلان قادر خواهند بود تحصیلات خود را بااخذ درجه دکتری ادامه دهند.

زمینه های اشتغال:

دانشجویانی که این دوره آموزشی را طی می کنند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم در موسسات آموزش عالی به امر تدریس و تحقیق پرداخته و همچنین ضمن کمک به امر برنامه ریزی در موسسات و مراکز درمانی و بهداشتی یا مراکز تحقیقاتی انجام وظیفه نمایند.


منبع:http://www.sanjeshdanesh.com/

  • ساناز آرزم جو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی