کمیته علمی- پژوهشی دانشکده علوم پزشکی وارستگان

رشته اپیدمیولوژی

ساناز آرزم جو | يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ب.ظ

شما در کتاب های مختلف با تعاریف متعددی از  اپیدمیولوژی مواجه می‌شوید که شاید با نگاهی دقیق‌تر به کلمات کلیدی آنها بتوان تصویری جامع از این علم  را استنباط کرد. آنچه مورد موافقت همگان است این است که اپیدمیولوژی، پایه علم بهداشت عمومی است.

در علم پزشکی اپیدمیولوژی توزیع و دینامیسم بیماری ها را در جامعه انسانی مطالعه می کند و ازبهترین و ضروری ترین ابزار تحقیق در پژوهش های پزشکی بشمار می آید نظر به ارتباط تنگاتنگ این علم با تحقیقات پزشکی الزاما محل اجرای این برنامه آموزشی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پزشکی قرار می گیرد ، استفاده از روش های اپیدمیولوژی بعدجدیدی به مطالعات پزشکی می دهد و در شناخت پدیده های پزشکی و بهداشتی بصیرتی عمیقرا برای محقق پدید می آورد.

مشخصات کلی این دوره کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

دوره کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی به دورهای اطلاق می شود که تحصیلات دانشگاهی بالاتر از سطح کارشناسی را در برمی گیرد.. هدف آن تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که توانایی تجزیه و تحلیل وکاربرد مسایل اپیدمیولوژیک را داشته باشد.

نکته: طول دورهکارشناسی ارشد اپیدمیولوژی 2 سال است،نظام آموزشی آن واحدی است ، کلیه دروس در4نیمسال تحصیلی ارائه می شود . مدت تدریس هر واحد نظری 17 ساعت و عملی و 34 ساعت وکارآموزی 51 ساعت د ر طول یک نیمسال تحصیلی است.

 

زمینه های اشتغال:

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی در ارتباط با نیاز کشورتوانایی های زیر را دارا خواهند بود:

دانشجویانی که این دوره آموزشی را طی می کنند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم ، در موسسات آموزش عالی به امر تدریس و تحقیق پرداخته و همچنین ضمن کمک به امر برنامه ریزی در موسسات و مراکز درمانی و بهداشتی یا تحقیقاتی انجام وظیفه نمایند.

تحلیل مسائل اپیدمیولوژیک در موسسات دولتی و خصوصی به منظور برنامه ریزی های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و بهداشتی از جمله کارهایی می باشد که یک فارغ التحصیل اپیدمیولوژیک می تواند انجام دهد.


منبع: http://www.sanjeshdanesh.com/

  • ساناز آرزم جو

نظرات  (۲)

سلاماگرممکن است با ما نیسز تبادل لینکداشته باشید و از ما حمات بکنید وبه اطلاع من برسانید تا  لینک شوید با تشکر  سایت پزشکی
diaorang yg sokong Chef wan masuk kelab dangdut ke, kelab zoo ke, kelab janda tak laku ke..kelab gay ke, badan cam badak sus2ab30;miupa pun tak nak.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی